Bible              Články       Pointa       O překladu       Odkazy       Kontakt   


PODOBENSTVÍ O OHNIVÉM JEZÍRKU

Představme si, že navštívíme našeho starého známého kazatele v roce 2580, a ten má úplně jinou představu o tom, co se bude s lidmi dít po celou věčnost.

Hřímá z kazatelny: „Bůh bude topit lidi ve velikém jezeře, stále znovu a znovu. Bubliny z jejich úst stoupají vzhůru po celou věčnost a jsou topeni ve vodě a v pěně v přítomnosti svatých andělů a Beránka. A když někdo vystrčí z té vody hlavu, anděl ho přes ni praští rýžákem a zase ho tam hezky strčí zpátky. Nevíme, z jakého důvodu je to jezero plné houbiček, říkám si, jestli to spíš neměly být řasy, což by znamenalo, že ta voda je pěkně špinavá. Představte si to, topit se pořád dokola a dokola ve špinavé vodě. Je to sice stejně podivné, jako kdyby někdo hořel stále znovu a znovu v ohni, ale tak to prostě Bůh vymyslel, to je spravedlnost, a tak to musí být.

Co kdyby ohnivé jezero bylo jen podobenství a stejně tak by se dalo říct:

Budou drhnuti a ponořováni do napěněné vody v přítomnosti svatých andělů a Beránka. Štětiny budou létat z rýžáku po celou věčnost. Nemají odpočinutí dnem i nocí ti, kdo uctívají šelmu a její obraz a kdokoliv přijímá cejch jejího jména.

Ďábel, který je podvedl, byl hozen do pěnícího dřezu s jarem a houbičkou, kde je i šelma a falešný prorok. Dnem i nocí, na věky věků tam na ně čeká drsný rýžák.

Už jsem mnohokrát zmínila, že věčnost v těchto verších není věčnost. Doslova tam je: VE VĚKU VĚKŮ.

Nicméně si představte, že za těch pár století bude mít každý myčku, a ta bude navíc používat nějaké pro nás nyní nepochopitelné mycí látky. Nikdo by pak nechápal, na co je jar, houbička, pěna a rýžák.

Stejně jako my bez vysvětlení nechápeme, na co je oheň, síra a kouř ze zkušebního kamene. Že to vše dohromady jasně ukazuje na tavení kovů a odstranění nečistot. Ale mohlo nám to být divné.

Osobně jsem se nikdy nezamyslela, proč se z mučení kouří (že by kouř z jejich škvařícího se masa?) a proč je v „ohnivém jezeře“ síra.

Nepekelná Bible, Zjevení:

14:9 Následoval ho jiný, třetí anděl a ten hlasitě říkal: „Pokud někdo uctívá tu šelmu a její obraz a přijímá její cejch na své čelo nebo na svou ruku,

14:10 ten také bude pít víno Božího rozvášnění, které je připraveno neředěné v číši jeho hněvu. A bude zkoušen v ohni a síře v přítomnosti svatých andělů a Beránka.

14:11 Dým z jejich zkušebního kamene stoupá vzhůru ve (velkém) věku věků. Nemají odpočinutí dnem i nocí ti, kdo uctívají šelmu a její obraz a kdokoliv přijímá cejch jejího jména.

20:10 Ďábel, který je podvedl, byl hozen do tavící nádoby (jezírka) s ohněm a sírou, kde je i šelma a falešný prorok. Ve (velkém) věku věků je dnem i nocí je čeká zkušební kámen (= test odhalující pravost, výslech, ?namáhavé vyšetřování).