Nepekelná Bible - Nový Zákon
1. Korintským, 15. kapitola
- Nyní vám, bratři, připomínám dobrou zprávu, kterou jsem vám kázal, kterou jste také přijali a ve které i stojíte
- a skrze niž jste také zachraňováni, pokud se pevně držíte slova, které jsem vám kázal. Pokud jste tedy původně neuvěřili něčemu nepravdivému. (NLT – dosl. neuvěřili nadarmo)
- Neboť jsem vám předal všechno důležité, co jsem sám přijal: že Kristus zemřel na naše hříchy podle Písma,
- že byl pohřben a že byl vzkříšen třetího dne podle Písma,
- a že se ukázal Kéfovi, a pak dvanácti.
- Pak se ukázal více než pěti stům bratřím najednou, z nichž mnozí zůstávají doposud, ale někteří zemřeli.
- Pak se ukázal Jakubovi, pak všem apoštolům
- a nakonec jako předčasně narozenému (dítěti) se ukázal i mně.
- Neboť já jsem nejmenší z apoštolů a ani si nezasloužím, aby se mi tak říkalo, protože jsem pronásledoval Boží shromáždění.
- Ale z milosti Boží jsem, co jsem. Jeho milost, kterou mi prokázal, nebyla marná, ale pracoval jsem víc než oni všichni, ne já, ale Boží milost, která byla se mnou.
- Ať už to jsem já nebo oni, tak kážeme, a tak jste uvěřili.
- Když je tedy kázáno o Kristu, že vstal z mrtvých, jak je možné, že někteří z vás říkají, že zmrtvýchvstání neexistuje?
- Pokud neexistuje zmrtvýchvstání, tak ani Kristus nebyl vzkříšen.
- Pokud Kristus nebyl vzkříšen, pak je naše kázání marné a vaše víra je také marná.
- Ano, pak bychom byli falešnými Božími svědky, protože jsme svědčili o Bohu, že vzkřísil Krista, kterého nevzkřísil, pokud je to tak, že mrtví nebývají vzkříšeni.
- Neboť jestliže mrtví nebývají vzkříšeni, nebyl ani Kristus vzkříšen.
- Pokud Kristus nebyl vzkříšen, vaše víra je marná, ještě jste ve svých hříších.
- Pak i ti, kteří zemřeli v Kristu, zahynuli.
- Pokud bychom doufali v Krista jen v tomto životě, jsme na tom hůř než všichni ostatní lidé.
- Každopádně Kristus byl vzkříšen z mrtvých. Stal se první sklizní těch, kdo zemřeli.
- Neboť jelikož skrze člověka přišla smrt, skrze člověka přišlo i zmrtvýchvstání.
- Neboť tak jako v Adamovi všichni umírají, tak budou také v Kristu všichni oživeni.
- Ale všechno ve svém pořadí. Kristus, prvotina, pak ti, kdo jsou Kristovi při jeho příchodu,
- pak (bude) konec, když předá království Bohu a Otci, když zruší každou vládu, autoritu a moc.
- Neboť musí vládnout, dokud nepoloží všechny nepřátele pod jeho nohy.
- Poslední nepřítel, který bude zničen, je smrt.
- Neboť ‚všechno podřídil pod jeho nohy.‘ Když však řekl, že je všechno poddány, je zřejmé, že všechno kromě toho, který mu všechno poddal.
- Až mu budou všechny věci poddány, pak se i Syn sám poddá tomu, který mu všechno poddal, aby Bůh byl všechno ve všem.
- Co pak dělají ti, kdo se nechávají pokřtít za mrtvé? Pokud mrtví vůbec nevstávají z mrtvých, proč se za ně nechávají pokřtít?
- Proč jsme také každou hodinu v nebezpečí?
- Každý den čelím smrti, je to tak jisté jako to, že vy jste, bratři, moje chlouba v Kristu.
- Pokud jsem se utkal s šelmami v Efesu jen kvůli lidem, co z toho mám? Pokud mrtví nevstávají z mrtvých, pak „jezme a pijme, neboť zítra zemřeme“.
- Nenechte se podvést! „Špatná společnost kazí dobré mravy.“
- Vystřízlivějte, jak je náležité a nehřešte, někteří z vás nemají ani ponětí o Bohu (jsou ignoranti). Říkám to k vaší hanbě.
- Ale někdo by mohl říct, „Jak budou mrtví vzkříšeni?“ a „Jaký druh těla budou mít?“
- Hlupáku, to, co zaséváš, nevyroste, dokud to nezemře.
- To, co zaséváš, není to tělo, které bude pak, ale holé zrno, ať už pšenice nebo nějaké jiné.
- Ale Bůh tomu dá takové tělo, jak plánuje, každému semeni náležitý druh těla.
- Všechna těla nejsou stejná, ale existují lidská těla, zvířecí těla, jiná mají ryby a jiná ptáci.
- Jsou těla nebeská a těla pozemská a nebeská těla se rozhodně liší od těch pozemských svou nádherou.
- Jiná je nádhera slunce a jiná nádhera měsíce a jiná nádhera hvězd a jedna hvězda se liší od druhé svou nádherou.
- Tak je to i se vzkříšením mrtvých. Zasévá se (pohřbívá se) něco, co se rozkládá a křísí se nesmrtelné.
- Zasévá se nedůstojné a vstává nádherné. Zasévá se ve slabosti a vstává v moci.
- Zasévá se tělo fyzické a vstává tělo duchovní. Existuje fyzické tělo a existuje duchovní tělo.
- Jak je napsáno: „První člověk, Adam, se stal živou duší“, poslední Adam duchem dávajícím život.
- Každopádně nejdříve není to duchovní, ale fyzické a pak duchovní.
- První člověk byl ze země, udělaný z prachu, druhý člověk z nebe.
- Tak jako byl ten první udělaný z prachu, takoví jsou i ti udělaní z prachu a takoví jako je ten nebeský (jsou) i ti nebeští.
- A tak jako jsme podobní tomu udělanému z prachu, tak budeme podobní také tomu nebeskému.
- Ale říkám vám, bratři, že tělo a krev nemůže získat Boží království a to, co se rozkládá, nemůže získat nesmrtelnost.
- Hle, říkám vám tajemství. Všichni nezemřeme, ale všichni budeme proměněni
- v okamžiku, jako při mrknutí oka, při zvuku poslední polnice. Polnice zazní a mrtví vstanou neporušitelní a my budeme proměněni.
- Je nutné, aby toto porušitelné na sebe vzalo neporušitelné a to smrtelné na sebe vzalo nesmrtelnost.
- A když na sebe toto porušitelné vezme to neporušitelné a to smrtelné na sebe vezme nesmrtelnost, pak se naplní slovo, kde je napsáno: „Smrt byla zničena ve vítězství.
- Smrti, kde je tvůj osten? Kde je, smrti, tvé vítězství?“*
- Ostnem smrti je hřích a mocí hříchu je zákon,
- Díky Bohu, který nám dává vítězství skrze našeho Pána, Ježíše Krista.
- Proto, moji milovaní bratři, buďte pevní a nepohnutelní, vždy oplývejte v Pánově díle, vždyť víte, že vaše práce pro Pána není marná.
* Ozeáš 13:14 – tam je smrti a šeole...
|